جمعه 31 فروردين 1397 - 04 شعبان 1439
جستجو :
 واحد بهبود کیفیت
 
  واحد بهبود کیفیت
مسئول واحد بهبود کیفیت :

خانم شیوا مختارزاده                                                کارشناس مدیریت بهداشت و درمان


--------------------------------------------------------------------------

کارشناسان واحد : 

خانم سارا گلابی 

خانم مریم رضوی 


--------------------------------------------------------------------------

شرح وظایف :
 
 
• تدوین برنامه استراتژیک بیمارستان با هدایت تیم مدیریت اجرایی بیمارستان
• تعیین و نشر بیانیه رسالت بیمارستان در سطح واحدهای مختلف بیمارستان.
• تدوین برنامه عملیاتی سالیانه، پیشبرد، هماهنگ و یکپارچه سازی برنامه های بهبود کیفیت،ارتقای ایمنی بیمار در راستای الگوی اعتباربخشی.
• تدوین برنامه بهبود کیفیت فراگیر بیمارستان در موضوعات بالینی و غیر بالینی (مدیریت،امور مالی،خدمات پزشکی،
خدمات پرستاری،خدمات عمومی و پشتیبانی،خدمات پاراکلینیک(
• هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت های بهبود کیفیت در بیمارستان
• پایش مستمر برنامه بهبود کیفیت،داده ها،اقدامات و مداخلات مدیریتی از طریق تحلیل شاخص ها.
• تدوین سیستم ها و فرآیندهای بیمارستان منطبق بر اصول بهبود کیفیت طراحی شده.
• تدوین شاخص های مهم عملکردی اختصاصی،قابل اندازه گیری،قابل دستیابی و زمان دار جهت فرآیندهای مختلف بیمارستان.
• تهیه گزارش سالیانه برنامه بهبود کیفیت بیمارستان.
• تصویب و ابلاغ خط مشی و روش های دریافتی از واحدهای مختلف بیمارستان.
• نظارت بر روند و اجرای خط مشی و روش های بیمارستان
• پیگیری و هماهنگی پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در واحدهای مختلف بیمارستان.
• ایجاد نظام گزارش دهی خطاهای پزشکی و غیرپزشکی در بیمارستان.
• هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیتهای بهبود کیفیت در کل بیمارستان
• نظارت مستمر بر تشکیل و اجرای مصوبات سایر کمیته های بیمارستانی 
• پیگیری موارد ارجاعی از واحد بهبود کیفیت بیمارستان 
• انجام سایر امور طبق دستور مقام مافوق
• همکاری با سایر کارشناسان واحدهای دیگر در زمینه های ارزشیابی ، تشکیلات بیمارستانی و غیره
• پیاده سازی سیستم های کیفیت مدیریت (ISO,EFQM و ...)
• بررسی و تحلیل شرایط موجود و پیشنهاد راهکارهای علمی و عملی به منظور رفع کاستی ها و نارسایی های سیستم
• جمع آوری اطلاعات مربوط به نیازهای کلی بیمارستان از نظر ساختمان ، لوازم و تجهیزات و نیاز به تعمیرات اساسی و یا بازسازی و تهیه گزارشات مربوط به پیرامون آن جهت مسئولان مربوط
• مشارکت در ممیزی داخلی بیمارستان در راستای استانداردهای مختلف
• تهیه گزارش ممیزی و پیگیری اقدامات اصلاحی
• نظارت بر تحلیل شاخص ها و برنامه های عملیاتی
• نظارت بر کلیه امور اعتباربخشی بخش ها از طریق نرم افزار اعتباربخشی
• تشکیل جلسات ماهانه با رابطین بهبودکیفیت